Kompetencje technologiczne wśród młodych kobiet - nastolatki stawiają na samorozwój!
Trzecia edycja programu STEAM Academy dobiegła końca. W ciągu ośmiu miesięcy 40 nastoletnich uczestniczek zdobyło cenne umiejętności technologiczne i czuje się pewniej w świecie STEAM.
2024-06-10, 13:41

Zakończenie trzeciej edycji programu STEAM Academy stanowi istotny kamień milowy w promowaniu edukacji i rozwoju umiejętności technologicznych wśród młodych kobiet. Program, który trwał od października do maja, umożliwił 40 nastolatkom znaczące poszerzenie zarówno kompetencji technologicznych, jak i miękkich. Zrealizowano 60 godzin intensywnych warsztatów, 8 godzin webinarów oraz sesje mentoringowe, co stanowi fundament tego znaczącego przedsięwzięcia.

Dane z ankiet wypełnionych przez uczestniczki dostarczają obiektywnych dowodów na skuteczność i pozytywny wpływ projektu:

  • 100% absolwentek potwierdziło, że udział w projekcie był dla nich wartościowy i przyniósł znaczące korzyści, co skłoniło je do polecenia go innym dziewczynom.
  • Również 100% uczestniczek wyraziło przekonanie, że kobiety mogą równie efektywnie jak mężczyźni rozwijać się w dziedzinach STEAM/IT, pod warunkiem posiadania odpowiedniej motywacji i wsparcia.
  • Wszystkie ankietowane stwierdziły, że ścieżka IT/STEAM jest dla nich odpowiednia, jeśli zdecydują się na kontynuowanie rozwoju w tej branży.
  • 97,5% zdecydowanie przyznało, że nauki ścisłe oraz sektor IT/STEAM są przeznaczone dla kobiet tak samo jak dla mężczyzn.
  • 95% absolwentek rozważa podjęcie dalszej edukacji w formie studiów, kursów lub szkoleń związanych z nowymi technologiami i dziedziną STEAM, co świadczy o trwałym wpływie programu na ich aspiracje zawodowe.

Warto również zaznaczyć, że pozytywne rezultaty programu przekładają się nie tylko na rozwój umiejętności uczestniczek, ale także na ich większą pewność siebie i motywację do dalszego kształcenia. Umożliwia to młodym kobietom pełniejsze wykorzystanie ich potencjału w dynamicznie zmieniającym się świecie technologii.

Gratulujemy wszystkim absolwentkom i życzymy powodzenia w dalszej edukacji oraz zawodowej karierze w dziedzinach związanych z STEAM. Z niecierpliwością oczekujemy kolejnych edycji programu, które z pewnością przyczynią się do wzrostu liczby kobiet w branżach technologicznych.

Całość projektu została zrealizowana dzięki wsparciu Partnera, Motorola Solutions Foundation, która swoim zaangażowaniem w projekty edukacyjne przyczynia się do kształtowania przyszłości młodych talentów w dziedzinie technologii. Projekt STEAM Academy stanowi doskonały przykład, jak strategiczne partnerstwa mogą efektywnie wspierać rozwój edukacyjny i zawodowy na globalną skalę.

#MotoSolutionsCares #GirlsCodeFun #GCF #STEAM

KONTAKT / AUTOR
Anna Osowska
Program Director
Fundacja Girls Code Fun
500485819
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.