"Success story" w rozwoju STEAM wśród kobiet
Co jest miarą sukcesu w technologiach dla nastolatek? Nauczyciele, ludzie STEAM, miłośnicy wsparcia kobiet w technologiach - przeczytajcie sami.
2024-06-19, 10:55

III edycja STEAM Academy, projektu organizowanego przez Fundację Girls Code Fun ze wsparciem Partnera, Fundacją Motorola Solutions Foundation, już się zakończyła. Ale success stories uczestniczek wciąż do nas spływają. Jak brzmią? Co jest miarą sukcesu w technologiach dla nastolatek? Nauczyciele, ludzie STEAM, miłośnicy wsparcia kobiet w technologiach - przeczytajcie sami. Za zgodą na udostępnienie, prezentujemy odpowiedzi z formularza, jakie do nas spływają i cieszą nas motywując do dalszego działania. 

1. Zajęcia w STEAM Academy pomogły mi w przełamaniu bariery międzyludzkiej i zarządzaniu sobie czasu. Nauczyłam się jak programować i robić dashboardy w Pythonie. Moim małym sukcesem, z którego jestem dumna to to, że jestem w trakcie robienia swojego dashboardu. Myślę, że mogłabym podjąć edukację w branżach IT, bo nie jest to aż takie trudne jak się wydaje. Najbardziej cenię sobie w sesjach mentoringowych to, że nikt mnie tam nie ocenia i pomoc. Najważniejszą myślą jaką chce zapamiętać z udziału w projekcie to to, że nie każdy wszystko musi umieć a jak czegoś nie umiem to wszystko znajdzie się w Internecie. Chce się podzielić jeszcze tym, że te zajęcia pokazały mi jak rozwija się technologia i jak potężna może być.

2. Dołączyłam do programu nie mając jakiegoś większego pojęcia o tym, co mi to da. Chciałam zobaczyć czy programowanie na pewno jest dla mnie. Dzięki udziałowi w tym projekcie utwierdziłam się w fakcie, że IT jak najbardziej mi odpowiada i chciałabym bardziej się rozwijać w tym kierunku w przyszłości. Postanowiłam nawet dokładnie w jakim kierunku, a mianowicie - backend. Nauczyłam się tutaj najważniejszych informacji, które stanowią podstawy do różnego typu dziedzin IT. Wszystkie godziny zaplanowane były bardzo dobrze, a informacje zostały sukcesywnie przekazane. Wciąż pamiętam bardzo dużą ilość informacji nawet, gdy minęło już tyle miesięcy od czasu, gdy mieliśmy zajęcia co weekend. Oprócz samego kursu był również oczywiście mentoring, z którego wciąż dowiaduje się coraz to więcej informacji. Razem z moją mentorką rozważamy różne tematy następnych zajęć, robimy projekty, a ja rozwijam zarówno umiejętności miękkie jak i techniczne. Najbardziej dumna jestem z faktu, że się nie poddałam. Wciąż nie zniechęciłam się do programowania, nawet poza sesjami mentoringowymi robię własne projekty i korzystam z różnych źródeł, byle tylko zaczerpnąć coraz więcej informacji. Motywacje dla mnie stanowią np. różne społeczności do których należę wraz z innymi kobietami, które interesują się IT. Jeśli miałabym jednak powiedzieć o tym, co daje mi motywację z wnętrza siebie, jest to wizja przyszłości i cele jakie sobie postawiłam na drodze. Zamierzam dążyć do tego, by moja wizja stała się rzeczywistością! Jestem osobą, która jest już w połowie swojej edukacji w szkole średniej, więc nie mam możliwości przejść na profil z rozszerzeniem z informatyki, która jest na większości studiów wymagana by się dostać. Mimo tego mam zamiar sama spróbować zdobyć należytą wiedzę, by do matury z informatyki podejść. Ewentualnie istnieje możliwość zrobienia do czasu ukończenia szkoły średniej wystarczającą ilość projektów i zdobycie wystarczającej wiedzy, aby moje portfolio było na tak wysokim poziomie, że dostanę pracę w IT. W moich sesjach mentoringowych najbardziej cenię sobie to, jak przemyślane one są i ile się z nich dowiaduje. Co sesję planuję z moją mentorką tematy na następne, a ona tworzy prezentacje i przygotowuje potrzebne materiały by je poprowadzić. Zadawane mam prace domowe, co jest dla mnie pewną motywacją by siąść przed komputerem i wykonać zadania. Często kończy się to tym, że nakręcam się wtedy na tyle, by jeszcze samemu poszukać więcej informacji na dany temat. Mentoring bardzo mi pomaga w byciu systematycznym oraz daje dużą motywację do działania. Nie wiem czy bez tego miałabym od początku siłę, by cały czas regularnie powtarzać sobie informacje jakie nabyłam podczas sesji. Jedna z najważniejszych rzeczy jakie chciałabym wam przekazać to: próbujcie nowych rzeczy! Nawet jeśli na początku nie będziecie pewne, to nie przekonacie się, póki nie spróbujecie. Ja osobiście miałam zawsze z tyłu głowy, by swoją przyszłość powiązać z IT. Jednak nigdy nie miałam tyle samozaparcia by zacząć coś z tym robić. Moja szkoła poleciła ten program i stwierdziałam, że skoro jest okazja, to czemu by nie spróbować? Bardzo się cieszę, że podjęłam taką decyzję, gdyż ten program bardzo mi pomógł. Teraz mniej stresuję się przyszłością, ponieważ mam mniej więcej rozrysowaną w głowie drogę, jaką chcę podążać. Bardzo polecam innym udział w tym projekcie!

3. W STEAM Academy uzyskałam wiele przydatnych informacji z zakresu IT, ale także znacznie rozwinęłam swoje umiejętności miękkie. Nauczyłam się jak najlepiej promować siebie lub swoje osiągnięcia. Na warsztatach zdobyłam cenną wiedzę dotyczącą pracy z HTMLem oraz Pythonem. Dodatkowo na sesjach mentoringowych nauczyłam się jak skompletować oraz co zawrzeć w portfolio, jak pracować w Blenderze (modeling oraz animacja), a także poznałam tajniki dobrej samoprezentacji. Jestem z siebie dumna, że podczas trwania warsztatów, stworzyłam własną stronę internetową oraz że podczas mentoringu stworzyłam swój pierwszy model 3D oraz go zanjmowałam. Co prawda nie są to prace niezwykle dobre, ale i tak, jako osoba początkująca, jestem bardzo zadowolona z efektów. Ogromnie cieszę się, że mogłam wziąć udział w projekcie, gdyż dzięki niemu upewniłam się, że świat IT jest tym z czym chciałabym związać swoją przyszłość. Uświadomiłam sobie jak bardzo lubię pracować z komputerem i jaką satysfakcję dają mi kolejne ukończone projekty. Oczywiście zanim zaczął się cały program GirlsCodeFun bardzo się denerwowałam, a w szczególności obawiałam się mentoringu, gdyż nie wiedziałam jak może wyglądać. Ale moje obawy były bezpodstawne, a mentoring okazał się fantastycznym doświadczeniem! Trafiłam na świetną mentorkę (którą bardzo polubiłam:)), a która niezwykle otwarcie podeszła do moich pomysłów i zapewniła ogromne wsparcie merytoryczne. Dzięki niej miałam zorganizowane spotkania z osobami znającymi się na Blenderze, dzięki którym poznałam podstawy pracy z programem. Na ostatnim spotkaniu mentorka zorganizowała spotkanie, dla mnie oraz pozostałych nauczycieli Blendera, z zakresu samoprezentacji. Świetnie rozmawiało mi się z tymi osobami oraz bardzo cieszę, że mogłam się od nich wiele nauczyć, a także pośmiać się z mojej umiejętności dodawania "yyy" do każdego zdania podczas prezentacji:)) Gdybym miała okazję jeszcze raz wziąć udział w całym programie (warsztatach oraz mentoringu) z pewnością bym to zrobiła!

4. Od kilku lat marzyłam o stworzeniu własnej aplikacji książkowej, jednak zawsze wydawało mi się to niemożliwe. Przez przypadek trafiłam na STEAM Academy i postanowiłam się zgłosić, co było jedną z lepszych decyzji, jakie podjęłam! Dzięki udziałowi w tym projekcie poznałam takie pojęcia jak UX i UI oraz miałam okazję sprawdzić co znaczą w praktyce. Jestem teraz o wiele bardziej świadoma tego, jak działają różne strony internetowe, czy nawet przedmioty codziennego użytku, a ja sama czuję się mądrzejsza, wiedząc, czym różni się UX od UI. Dzięki STEAM Academy miałam również okazję poznać, czym są kompetencje miękkie oraz dowiedziałam się, że jestem w nich naprawdę dobra. Uważam, że moim dużym sukcesem w ramach projektu było stworzenie własnej strony internetowej, która stanowi teraz moją wizytówkę. Oczywiście nie obyło się bez problemów, a zadanie to nie należało do najłatwiejszych, jednak dzięki pomocy mentorek i prowadzących znajdowałam odpowiedzi na moje pytania. Dzięki sesjom z mentorką oraz pierwszej części projektu wierzę, że jeśli tylko się postaram, jestem w stanie znaleźć pracę w dziedzinie IT i stworzyć nawet własną aplikację, o której tak marzę. W szczególności, że poznałam już podstawy back-endu i front-endu, a także mnóstwo przydatnych stron i materiałów, z których mogę dalej się rozwijać. Właśnie te materiały uważam, za szczególnie wartościowe, gdyż zostaną ze mną po projekcie. Jestem również wdzięczna za możliwość spotkań z mentorką, gdyż wiem, że mogę spytać ją o co tylko zechcę oraz zdobywać nową dla mnie wiedzę. Tym, co chciałabym na pewno zapamiętać z projektu jest fakt, że każdy może zostać programistą i wystarczy trochę samozaparcia i wiedzy, gdzie szukać pomocy. Ponadto wiem teraz, jak dużą dziedziną jest IT i jak wiele różnych zawodów wchodzi w jej skład. Dlatego właśnie motywuje mnie to do nieustannego rozwoju oraz szukania swojej ścieżki w tej czy innej dziedzinie nauki.❤️

To tylko 10% feedbacku, jaki otrzymaliśmy, ale jesteśmy przekonani, że widzie te same pozytywy, co my. Wierzymy, że na jesieni wystartujemy z kolejnym projektem, z IV edycją STEAM Academy.

#GirlsCodeFun #GCF #MotoSolutionsCares

O Fundacji Motorola Solutions

Jako charytatywne i filantropijne ramię Motorola Solutions, Motorola Solutions Foundation wspiera różne organizacje na całym świecie, aby tworzyć bardziej bezpieczne i godne miasta, dobrze prosperujące społeczności. Skupiamy się na wsparciu poprzez dotacje strategiczne, wolontariat pracowniczy i inne inicjatywy inwestycyjne społeczności. Nasz program dotacji strategicznych wspiera organizacje, które kształcą w zakresie programowania i technologii, pierwszej pomocy, edukacji inżynieryjnej, które dostosowują się do naszych wartości: odpowiedzialności, innowacji, wpływu, różnorodności i włączanie. Fundacja to jeden z wielu sposobów, w jaki firma realizuje swój cel pomagania ludziom wykorzystania swojego potencjału. Więcej informacji o Fundacji można znaleźć na stronie: www.motorolasolutions.com/foundation

KONTAKT / AUTOR
Anna Osowska
Executive Director
Fundacja Girls Code Fun
500485819
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.